۱۳۹۲ مهر ۱۵, دوشنبه

دواطلاعیه بمناسبت روز جهانی مبارزه برای لغو مجازات اعدام

تظاهرات در روز جهانی لغو اعدام درپاریس
کمیته برگزاری تظاهرات لغو مجازات اعدام در پاریس برای اعتراض به اعدام انسان ها یعنی قتل های قانونی دولتی ، تظاهرات ایستاده ای در روز پنجشنبه ۱۰ اکتبردر میدان باستیل از ساعت ۱٨ تا ۲۰ برگزار می کند.
از تمام نیروهای مبارز، مترقی و آزادی خواه که باور دارند؛ اعدام به هر دلیلی ، جنایت و وحشی گری مطلق است ، دعوت می نمائیم که با شرکت خویش، متحدانه ویک صدا بر ضد اعدام انسان ها اعتراض نمائیم واز همه بشریت مترقی و آزادیخواه میخواهیم که برای دنیایی بهتر و بری از زندانی سیاسی، شکنجه و اعدام مبارزه کنند تا برای همیشه این گونه جنایت بشری از صفحه روزگار پاک شود.
سرنگون باد نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران
زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم
Place de la Bastille محل تظاهرات
پنجشنبه
۱۰ اکتبر از ساعت ۱٨ تا ۲۰
مترو های شماره
۱ و ۵ و ٨   
کمیته ی برگزاری تظاهرات لغو اعدام 
 comiteparis۲۰۱٣@gmail.com
-----------------------------------------------------------------------------------   

فراخوان به گردهمائی دربرلین به مناسبت 10اکتوبر روز جهانی مبارزه برای لغو مجازات اعدام!
رژیم جمهوری اسلامی ایران درآستانه روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام ، یک نوجوان ١٨ساله را درماه سپتامبر سال جاری میلادی به دار آویخت . این رژیم به روال گذشته با اعدام بیش از٣٠٠ نفر و قتل تدریجی زندانیان سیاسی همچنان رتبه شرم آور اول را در جهان به خود اختصاص داده است.
در طی ٣٤ سال گذشته همواره مجازات اعدام و اعدام های دستجمعی زندانیان در دستور کار رژیم قرار داشته و در دهه ۶۰ ودرتابستان ۶۷ ، هزاران زندانی سیاسی بطور جمعی اعدام شده اند که هنوزافکار عمومی جهان از ابعاد گسترده آن بی اطلاع است.  
اجرای بیش از٣۰۰ حکم اعدام درسال جاری میلادی،
اعدام مخفیانه زندانی سیاسی، محمد غریب مرادی در زندان دیزل آباد کرمانشاه در ٤ سپتامبر ٢٠١٣
اعدام یک نوجوان ١٨ساله متهم به ارتکاب جرم در سن ١٤سالگی در ماه گذشته ،  
قتل حداقل٣ زندانی سیاسی در زندانهای سراسر ایران: ستار بهشتی،خبات مرادی و افشین اسانلو،  
تایید حکم سنگساز علیه زهرا پورساعی و علی ساعی باشسیز صادره در سال نود ویک خورشیدی، توسط شعبه‌ی دوم دادگاه کیفری استان آذربایجان‌ شرقی به اتهام زنای محصن و محصنه از جانب شعبه‌ی هفتم دیوان عالی کشور،  
خطر اعدام پنج فعال فرهنگی عرب اهل اهواز ،  
خطر اعدام ٢٦ زندانی سیاسی- عقیدتی کرد به اتهام"محاربه" و "مفسد فی‌الارض" ،  
اعدام‌های جمعی۲۷ نفر در زندان‌های اراک، مشهد، ارومیه، کرج، هندیجان و اردبیل واعدام مخفیانه‌ی ۱۱ نفر در کرج و پنج نفر در ارومیه تنها در یک روز (٢٢اوت ٢٠١٣)،  
احکام اعدام علیه بیش از٢۰ زندانی سیاسی که همچنان به قوت خود باقی است،
   
ترور شهروند بهائی عطالله رضوانی،از جامعه بهائیان بندرعباس در٤ سپتامبر سال جاری، وکشتار ٥٢ زن و مرد مجاهد در اردوگاه اشرف ازجمله سیاست های تروریستی رژیم جمهوری اسلامی ایران درماه گذشته  تنها بخش کوچکی از این سیاست ننگ آور درسال گذشته است، که افکار عمومی جهان تاکنون متاسفانه واکنش جدی بدان نشان نداده است.  
۱۰ اکتبر، روز جهانی مبارزه برای لغو مجازات اعدام ، فرصت مناسبی است تا هرچه بیشتر رژیم جمهوری اسلامی ایران را به خاطر اجرای روز افزون مجازات اعدام یعنی قتل دولتی، یعنی "سلب حق زندگی" از انسانها، درافکار عمومی جهان افشا کرده و نگذاریم که نقض سیستماتیک حقوق بشر درایران به فراموشی سپرده شود.
ما نگران جان زندانیان سیاسی وبه ویژه کسانی هستیم که زیر حکم اعدام قراردارند، یا زندانیانی که به حبس ابد و یا زندان های طولانی مدت محکوم شده اند و از حق مرخصی ، ملاقات و درمان محرومند. نگرانی بیشتر ما از نمایشی بودن "آزادی" و "عفو"  چند زندانی سیاسی است که برخا چند ماه پیش ازپایان محکومیت و در آستانه "گشایش بین المللی" آزاد شده اند. تا زمانی  که آزادیهای بی قید و شرط بیان ، اندیشه و تشکل، جدائی دین از دولت، برابری زنان و مردان و لغو حجاب اجباری و...در ایران نهادینه نشوند، سیستم زندان، اعدام و شکنجه بازتولید میشود.  
در ١٠ اکتبرما بار دیگر خواهان برچیده شدن مجازات اعدام و آزادی کلیه زندانیان سیاسی هستیم.  
ما ازتمامی مدافعین حقوق بشر دعوت می کنیم تا به مناسبت این روز جهانی مشترکا به مجازات اعدام درجهان اعتراض کنیم.
زمان: پنجشنبه، ١۰ اکتبر٢٠١٣، ساعت ١٧  مکان: درمحل کلیسای شکسته   Breitscheidplatz
برگزارکنندگان:
کانون پناهندگان سیاسی ایرانی دربرلین
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلین
این آکسیون با نمایشگاه عکس وموزیک زنده همراه خواهد بود
 برگرفته از سایت اخبار روز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر