۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۳, سه‌شنبه

اطلاعيه7م کارزار برای افشای نقض حقوق بشر درج.اسلامی درروند 26مین اجلاس شورای حقوق بشرUN

هم میهنان عزيز،
از روز سه شنبه ۱۰ ژوئن  ۲۰۱۴ (۲۰ خرداد ۱۳۹۳)  بیست و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز میشود وتا ۲۷ ژوئن ۲۰۱۴ (۶ تیر ۱۳۹۳)  ادامه خواهد يافت. سه روز نخست این نشست با سه روز پایانی صد و سومین اجلاس سالانه سازمان بین المللی کار که از ۲۸ مه  ۲۰۱۴ (۷ خرداد ۱۳۹۳)   تا ۱۲  ژوئن ۲۰۱۴ (۲۲ خرداد ۱۳۹۳)  در ساختمان مجاور نشست شورای حقوق بشر برگزار خواهد شد، همزمان است.  این مقطع با مسابقات جام جهانی فوتبال نیز همزمان است و تیم ملی فوتبال ایران در روزهای دوشنبه ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد ۱۳۹۳)، شنبه ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد ۱۳۹۳) و چهارشنبه ۲۵ ژوئن (۴ تیر ۱۳۹۳)  مسابقه خواهد داشت.
درنیمه نخست این اجلاس علاوه بر کمیسر عالی حقوق بشر، از جمله گروه های کار وگزارشگران ويژه زیر گزارش خود را ارائه خواهند داد:
گزارشگر ويژه اعدام های فراقانونی، سریع وخودسرانه
گزارشگر ويژه استقلال قضات و وکلا
گزارشگر ويژه خشونت علیه زنان
گروه کار تبعیض علیه زنان
گزارشگر ويژه قاچاق انسان، به خصوص زنان و کودکان
گزارشگر ويژه آزادی بیان وعقیده
گزارشگر ويژه حق آموزش
گزارشگر ويژه بهره مندی از سلامت بهداشت جسم و روان
گزارشگر ويژه حقوق انسانی مهاجران
 درطول اجلاس از جمله پانل های زير در صحن اصلی شورای حقوق بشر برگزار خواهد شد:
 مباحثه سالانه در مورد حقوق زنان
مباحثه درمورد تجارب مثبت بدست آمده درجدال با ناقص سازی زنان (ختنه زنان)
مباحثه درمورد امنیت روزنامه نگاران
مباحثه درمورد پیشگیری و رفع ازدواج کودکان و ازدواج های زود رس و اجباری
ازکليه هم ميهنان در تمام نقاط دنيا که به نقض حقوق بشر در ايران معترض هستند تقاضا می شود که کوششهای خود را برای روشنگری درباره موارد نقض حقوق بشر درکشورمان وافشای آمران، عاملان وحاميان آن همآهنگ کنند.
ما با برگزاری اجلاس های جانبی (موازی) در شورای حقوق بشر وتجمعاتی در برابر مقر سازمان ملل متحد در شهر ژنو درارتباط با حوادث رخداده در سال های پیشین در روزهای خردادماه و تیرماه، تلاش می کنیم که همزمان با بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر کارزاری را برای افشای موارد عديده نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی درجهت حفظ و ارتقاء حقوق بشر در ایران، تدارک ببینیم.
همچنین چند کارگاه آموزشی حقوق بشر درآخرهفته های موجود دراین فاصله زمانی برگزار می شود.
اسنادی که در این اجلاس بررسی می شوند، در پیوند زير در دسترس می باشند
 اسناد ارائه شده توسط سازمان های غیر دولتی به تدریج در صفحه اکسترانت شورای حقوق بشر منتشر خواهد شد.
 دراین دوره نیز تسهیلات محدودی برای سفر به ژنو و اقامت در این شهر برای تعدادی از شرکت کنندگان در این کارزار در نظر گرفته شده است. شرکت هواپیمایی Easyjet از بسیاری از شهرهای اروپا در صورتی که بلیط هواپیما در زمان مناسبی تهیه شود، قیمت های مناسبی را برای سفر به ژنو ارائه می کند.  
جهت همآهنگی های ضرور از علاقه مندان به مشارکت در سازماندهی اين کارزار دعوت میشود که دراجلاس پالتاکی که در روز پنج شنبه ۱۵ مه ۲۰۱۴ (۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳)  در ساعت ۲۱ به وقت اروپای مرکزی در تالاری در آسیا-پاسیفیک، گروه ايران با نام HRC IRAN  Geneva وبا کد ورودی 2610272014برگزارخواهدشد، شرکت کنند.
۱۳ مه ۲۰۱۴ (۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳)
تدارک دهندگان کارزار برای افشای نقض حقوق بشر در ج. ا. در روند بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر