۱۳۹۵ دی ۲۴, جمعه

دیدبان حقوق بشر نسبت به ظهور رهبران پوپولیست درجهان هشدار داد

بی بی سی 12 ژانویه 2017 - 23 دی 1395 Formularbeginn: Formularende
دیدبان حقوق بشر نسبت به ظهور رهبران پوپولیست وعوامگرا درجهان هشدار داده و می‌گوید که ظهور آنها درآمریکا و اروپا نقش مهمی در زیر پا گذاشتن تعهدات به حقوق بشر داشته وبه ترویج نقض حقوق بشر توسط رهبران خودکامه دامن زده است.
این سازمان در گزارش سالانه خود نسبت به مواضع دونالد ترامپ درطول مبارزات انتخاباتی‌اش هشدار داد و نوشته است که لفاظی‌های او در آن دوران "به نفرت‌پراکنی دامن زده است."
دراین گزارش نسبت به محبوبیت احزاب سیاسی پوپولیستی دراروپا نیز هشدار داده شده و نوشته که نظام حقوق بشر که بعد از جنگ جهانی دوم به رسمیت شناخته و تثبیت شد، اکنون با ظهور رهبران پوپولیستی درخطر است.
این گزارش روسیه، ترکیه، فیلیپین وچین را مثال زده است که رهبران قدرتمند آن به جای آنکه خود را در راس دولتی پاسخگو و قانونگرا معرفی کنند، خود را ضامن رفاه و امنیت معرفی می‌کنند.
کنت راث، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر گفت که سیاستهای پیشنهادی دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی شامل ادامه شکنجه متهمان تروریستی، اخراج تعداد زیادی از مهاجران، نقض حقوق زنان و آزادی رسانه‌ها بود.
او گفت که آقای ترامپ درلفاظیهای خود در دوران مبارزات انتخاباتی‌اش مبانی "احترام و مساوات" را زیر پا گذاشت.
آقای راث در ادامه گفت که ترامپ و بسیاری دیگر از رهبران اروپایی برای دستیابی به قدرت سیاست‌هایی را پیش می‌گیرند که در آن زن‌ستیزی، نژاد‌پرستی وبومیگرایی اندیشه غالب است.
به گفته وی "همه آنها ادعا می‌کنند که نقض حقوق بشر در ازای داشتن مشاغل با ثبات ویا جلوگیری از حمله‌های تروریستی برای مردم قابل قبول است."% http://www.bbc.com/persian/world-38595747 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر