۱۳۹۵ بهمن ۱۷, یکشنبه

اعدام 87 نفر دریکماه یعنی هر9ساعت یک اعدام

اعدام 87 نفر درماه ژانویه2017- هر9ساعت یک اعدام
1 فوریه 2017  :  دریک ماه گذشته هر ۹ ساعت شاهد یک اعدام بوده‌ایم که این شامل دو نوجوان بزهکار و ۶ اعدام در ملأ عام بوده است.  
حقوق بشر ایران، ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۵:  آمار جمع آوری شده نشان می‌دهد درماه اول از سال ۲۰۱۷ حکومت ایران ۸۷ نفر را اعدام کرده که شامل اعدام دو نوجوان و ۶ نفر در ملأ عام نیز می‌شود.
در طی ماه ژانویه مرکز پژوهش و آمار سازمان حقوق بشر ایران موفق به ثبت ۸۷ اعدام در نقاط مختلف ایران شده که از این میان تنها ۱۹ اعدام از سوی منابع رسمی اعلان شده‌اند. اکثر این اعدام شدگان با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند.
حکم ۶ تن از کسانی که در این ماه در ایران اعدام شدند در ملأ عام و در حضور مردم اجرا شده است. همچنین دو نوجوان که در هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال سن داشتند به اتهام قتل عمد در شهرهای کرمان و تبریز اعدام شدند.
بر اساس پژوهش‌های سازمان حقوق بشر ایران به‌طور معمول در ماه‌های پیش از انتخابات در ایران تعداد اعدام‌ها افزایش چشمگیری پیدا می‌کنند و در یکی دو هفته منتهی به آن ناگهان متوقف می‌شوند. این نگرانی وجود دارد که اعدام‌های بی رویه در ماه ژانویه نیز آغاز موج بزرگی از اعدام‌ها در ایران بوده و پس از پایان جشن‌های مربوط به دهه فجر از سر گرفته شود.
سازمان حقوق بشر ایران خواهان توجه جامعه جهانی بخصوص کشورهای اروپایی به معضل اعدام درایران است و از تمام کشورهایی که رابطه دیپلماتیک با این کشور دارند می‌خواهد که توقف احکام  اعدام را  درصدر خواسته‌های خود از مسئولان ایرانی بگذارند.
محمود امیری مقدم سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران در این خصوص گفت: "در یک ماه گذشته هر ۹ ساعت شاهد یک اعدام بوده‌ایم که این شامل دو نوجوان بزهکار و ۶ اعدام در ملأ عام بوده است... این اعدام‌ها با عدم واکنش جامعه جهانی زمینه را برای اعدام‌های بیشتر در ماه‌های منتهی به انتخابات هموار می‌کنند."
برگرفته ازسایت حقوق بشر ایران https://iranhr.net/fa/ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر