۱۳۹۶ اردیبهشت ۹, شنبه

پرهیزازحشونت وروی آوری بهمزیستی مسالمت‌آمیزموجب ثبات درخانواده وجامعه

نماینده‌ی کمیساریای عالی سازمان ملل درامور پناهندگان درآلمان:
انسان‌هایی که از جنگ، ترور، پیگرد ونقض حقوق بشر می‌گریزند، به حمایت وثبات نیاز دارند
سازمان ملل: پیوستن اعضای خانواده پناهجویان ضامن همزیستی مسالمت‌آمیز است
دویچه وئله: کمیساریای عالی سازمان ملل پیوستن اعضای خانواده‌ی پناهجویان به آنان را موجب "ثبات خانوادگی" وضامن همزیستی مسالمت‌آمیز می‌داند. آلمان تا سال ۲۰۱۸، پیوستن خانواده‌های پناهجویان را ممنوع اعلام کرده است.
کمیساریای عالی سازمان ملل درامور پناهندگان UNHCR با انتشار بیانیه‌ای از دولت آلمان خواست قانون ممنوعیت پیوستن اعضای خانواده‌ی پناهجویانی که تقاضای پناهندگی آنان به دلایل انساندوستانه پذیرفته شده را لغو کند. این قانون که از ماه مارس سال  ۲۰۱۶ به مرحله‌ی اجرا گذاشته شده، طیف پناهجویانی را دربرمی‌گیرد که حائز شرایط "پناهندگی" طبق موازین کنوانسیون حقوق بشر ژنو وقانون پناهندگی آلمان نیستند ونمی‌توانند به عنوان "پناهنده" به رسمیت شناخته نمی‌شوند. این افراد ولی از آن‌جا که با "خطر شکنجه یا خسارات جانی" در زادگاه‌شان روبرو هستند، اجازه اقامت درآلمان را کسب می‌کنند.
"چالش جهانی مهاجرت" ‌
کاترینا لامپ، نماینده‌ی کمیساریای عالی سازمان ملل درامور پناهندگان درآلمان دراین رابطه تاکید کرد: «انسان‌هایی که از جنگ، ترور، پیگرد و نقض حقوق بشر می‌گریزند، به حمایت وثبات نیاز دارند.» او از دولت آلمان خواست "کیفیت بررسی تقاضاهای پناهندگی" آوارگان جنگی را تضمین کند و افراد بیشتری را برای رسیدگی به پرونده‌ها‌ی متقاضیان آموزش دهد.
نماینده‌ی کمیساریای عالی در برلین ضمن ابراز قدردانی از دولت آلمان به‌خاطر ایفای "نقش جسورانه‌ی" آن در پذیرش پناهجویان گفت که درآینده نیز بدون پشتیبانی این کشور، مدیریت موثر "چالش جهانی مهاجرت" ‌امکان‌پذیر نیست. او از کشورهای اروپایی خواست قانون "سهمیه‌بندی پناهجویان" اتحادیه‌ی اروپا را رعایت کنند و تاکید کرد: «پناهجویانی که به کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا روی می‌آورند، تنها در صورتی می‌توانند به یکی از کشورهای اروپایی غیرعضو اتحادیه منتقل شوند که در آن کشور امکان ارایه‌ی تقاضای پناهندگی بر اساس موازین کنوانسیون ژنو وجود داشته باشد.»    
دربیانیه‌ی یادشده هم‌چنین آمده است که درامر هم‌پیوندی با جامعه، "انعطاف‌پذیری" هم از سوی شهروندان آلمان وهم ازسوی پناهجویان ضروری است
 لینک کوتاه شده  http://p.dw.com/p/2c6Zw 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر