۱۳۹۷ فروردین ۱۹, یکشنبه

وکیل بقایی: برای احقاق حق به دنبال طرح موضوع در مجامع بین‌المللی هستیم

وکیل حمید بقایی اعلام کرد که خانواده موکلش «پس از ناامیدی کامل از همه مراجع قانونی» داخلی «برای احقاق حق» او «به دنبال طرح درخواست از مجامع بین‌المللی هستند».
مهران عبدالله‌پور، روز شنبه ۱۸ فروردین، در مصاحبه با وب‌سایت دولت بهار همچنین گفت که اعتصاب آقای بقایی «پس از ۲۴ روز اعتصاب غذا و در ادامه خودداری از نوشیدن آب، بسیار وخیم و خطرناک است».
او همچنین خبر داد که محمود احمدی‌نژاد خواستار پایان اعتصاب غذای حمید بقایی شده اما موکلش گفته که «روی تصمیم خود بسیار مصر است».
آقای عبدالله‌پور گفت: «آن طور که شنیده‌ام خانواده آقای حمید بقایی پس از ناامیدی کامل از همه مراجع قانونی، برای احقاق حق ایشان به دنبال طرح درخواست از مجامع بین‌المللی هستند».
حمید بقایی که به اتهام «اختلاس» و «تضییع اموال دولتی» به ۱۵ سال حبس قطعی محکوم شده است، روز ۲۲ اسفندماه ۹۶ برای گذراندن دوره محکومیتش بازداشت و به زندان منتقل شد. به گفته هواداران وی، او از همان زمان دست به اعتصاب غذا زده است.
در همین حال آقای بقایی در پیامی تلفنی از زندان که متن و صوت آن در وب‌سایت دولت بهار منتشر شده است، با تأکید بر ادامه اعتصاب غذای خود مقامات قوه قضائیه را «جنایتکارعلیه بشریت» خواند و گفت که «باید جواب بدهند. فکر نکنند که هر غلطی که بخواهند می‌توانند بکنند».
اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری، نیز دو روز پس از آنکه حکم حمید بقایی را در برابر سفارت بریتانیا در تهران آتش زد، بازداشت شد.
دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهورسابق ایران، مقامات قوه قضائیه را متهم کرده که «با زیرپا نهادن همه موازین قانونی و حتی انسانی»، «قصد جان» حمید بقایی و اسفندیاررحیم مشایی را دارند.
پس از بازداشت حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی نیز سایت‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد متن دو نامه پیشین او خطاب به رهبر جمهوری اسلامی را منتشر کردند که او در آنها ضمن انتقاد شدید از وضعیت کشور، خواستار اصلاح ساختار برخی از نهادها از جمله شورای نگهبان و قوه قضائیه، تعیین تکلیف نهادهای موازی، تأسیس دادگاه قانون اساسی و خروج نیروهای مسلح از امور سیاسی و فعالیت‌های اقتصادی شده بود.
یکی از اتهامات آقای بقایی، «اختلاس» سه میلیون و ۷۶۶ هزار یورو، و ۵۹۰ هزار دلار از پول‌هایی است که از سوی نیروی قدس سپاه پاسداران به او تحویل شده است.
با این حال آقای بقایی اعلام کرده است سه میلیون و ۷۶۶ هزار یورو که گفته می‌شود تحویل او شده، «هدیه» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به محمود احمدی‌نژاد برای فعالیت‌های «اجتماعی و فرهنگی بوده» و قاسم سلیمانی در زمان تحویل این پول این موضوع را اعلام کرده است.
بر گرفته از{رادیو  فردا}

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر