۱۳۹۵ خرداد ۸, شنبه

اعتصاب غذای ح.طبرزدی، دستگیری دوفعال عرب،... وپیام دفاع ازآزادی آنها

خانواده حشمت الله طبرزدی( فعال سیاسی ایکه بتازگی بازداشت شده) ‌گفتند که اعتصاب غذا کرده
دوفعال عرب ایرانی درخوزستان دستگیر شده‌اند ، منبع: بی بی سی27 مهٔ 2016 - 07 خرداد 1395
فعالان حقوق بشر ایرانی می‌گویند دو فعال عرب ایرانی به نام‌های رضا کعبی وعلی جلالی درخوزستان دستگیر شده‌اند. یکی از بستگان آقای کعبی بازداشت او را تایید کرده است.
بنا به گزارش‌ها ماموران وزارت اطلاعات این دو نفر را در روزهای ۲۸ و ۳۱ اردیبهشت بازداشت کرده‌اند. یک هفته پیش گزارش شد که مجید آلبوعبادی، ازفعالان ماهشهری، بازداشت شده است.
سایت حقوق بشری هرانا نوشت ماموران ستاد خبری وزارت اطلاعاتی در مراجعه بستگان آقای آلبوعبادی از محل نگهداری او اظهار بی اطلاعی کرده‌اند.
هفته گذشته همچنین گزارش شد که زکیه حر نیسی، یک فعال محیط زیست و از معترضان به انتقال آب کارون بازداشت شده است، هرچند خبرگزاری رسمی ایرنا از قول خانم حر نیسی این خبر را تکذیب کرد.
سایت‌های فعالان ایرانی نوشتند که خانواده خانم حر نیسی برای تکذیب بازداشت او تحت فشار بودند.
'وخامت حال جعفر عظیم زاده در اعتصاب غذا'
خبرگزاری ایلنا از قول اکرم رحیمی دانالویی، همسر جعفر عظیم‌زاده، نوشته است که حال آقای عظیم‌زاده پس از نزدیک به یک ماه اعتصاب غذا وخیم شده است.
خانم رحیمی به ایلنا گفته است: "در روزهای گذشته شرایط جسمی جعفر عظیم‌زاده تحت تاثیر عوارض ناشی از اعتصاب غذا بدتر شده است به طوری که وی در روز اول خردادماه برای مدتی کوتاه به بیمارستانی در بیرون زندان اعزام شده بود."
آقای عظیم زاده به جرم "اقدام علیه امنیت ملی" و"تبلیغ علیه نظام" به شش سال حبس محکوم شده واز پاییز سال گذشته زندانی است.
گزارش شده که حال محمد صدیق کبودوند، زندانی سیاسی کرد که در اعتصاب غذا به سر می‌برد نیز، مساعد نیست. آقای کبودوند بیش دوهفته است که اعتصاب غذا کرده و نزدیکانش گفته‌اند که این هفته او با کمک سربازان توانسته به دادگاهی که برای اتهامات تازه‌اش برگزار شده برود.
آقای کبودوند، که به ۱۱ سال حبس محکوم شده، ازسال ۱۳۸۶ زندانی است.
خانواده حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی که به تازگی بازداشت شده هم می‌گویند که آقای طبرزدی اعتصاب غذا کرده است.
پیام احمد مرادی به دوست فیسبوکی: دردفاع ازآزادی همه زندانیان چه سیاسی وچه مدنی وچه اجتماعی ازجعفر عظیم زاده ویوسف رشیدی گرفته تا شیما بابایی وامید کوکبی وهزاران زندانی عدالت جوی دیگر تعصبات قومی را کنار بگذاریم واز حقوق آنان دفاع کنیم.همه آنها ازهر قوم وملیتی و مسلکی که باشند، درنهایت فرزندان این سرزمین هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر