۱۳۹۵ خرداد ۱۷, دوشنبه

کبودوند و رسول رضوی دراعتصاب غذاهستند؛ آنها را آزاد کنید

 وخامت حال رسول رضوی در18مین روز اعتصاب غذا
اخبار روز ۱۶ خرداد ۱٣۹۵ -  ۵ ژوئن ۲۰۱۶ : وضعیت جسمانی رسول رضوی فعال ترک (آذری) در هجدهمین روز اعتصاب غذا در زندان مرکزی تبریز نامناسب گزارش می‌شود. وی توانایی راه رفتن وتکلم صحیح را از دست داده با اینحال همچنان مسئولین به خواسته‌های او توجهی نکرده وبه هیچ مرکز درمانی نیز منتقل نشده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رسول رضوی فعال ترک (آذری) زندانی در زندان مرکزی تبریز از سی‌ام اردیبهشت‌ماه به همراه چند زندانی دیگر در حمایت از یک فعال آذربایجانی دیگر به نام عباس لسانی، اعتصاب غذای خود را آغاز کرد، اما پس از آزادی آقای لسانی همچنان به اعتصاب غذایش ادامه داد.
اعتراض آقای رضوی به این است که یک حکم شش ماه حبس او را که قبلا با عفو مشروط بخشیده شده بود دوباره درموردش به اجرا گذاشته‌اند. او همچنین به بلاتکلیفی درباره پرونده دیگری که برای بازداشت سال گذشته‌اش بازشده معترض است.
یک منبع نزدیک به خانواده رضوی در مورد حال عمومی عمومی این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “وضعیت جسمانی آقای رضوی درهجدهمین روز اعتصاب غذا آنقدر وخیم است که توانایی راه رفتن را از دست داده و هنگام صحبت تلفنی با خانواده کلمات را بریده بریده می گوید و حتی گاهی قدرت جمله بندی و ترکیب کلمات را نیز از دست می‌دهد.”
این منبع در ادامه تاکید کرد: “تاکنون هیچ‌یک از مسئولین به خواسته های او توجهی نکرده‌اند وپیگیری‌های خانواده و دوستانش نیز راه به جایی نبرده است.”
ادامه از این لینک http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=74009  
----------
بیانیهی مطبوعاتی مدافعان حقوق بشر

کبودوند دراعتصاب غذاست؛ او را آزاد کنید!

 برگرفته از: اخبار روز۱۵ خرداد ۱٣۹۵ -  ۴ ژوئن ۲۰۱۶ >پاریس ـ ژنو، ۳ ژوئن ۲۰۱۶ ( ۱۴ خرداد ۱۳۹۵) ـ «آزار مداوم قضایی علیه مدافع حقوق بشر زندانی آقای محمد صدیق کبودوند که در حبس خودسرانه‌ است، باید پایان یابد و او فوری آزاد شود.» ـ برنامه‌ی نظارت برحمایت از مدافعان حقوق بشر، برنامه‌ی مشترک فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه.
 بنا به اطلاعات دریافتی، آقای محمد صدیق کبودوند، رئیس سازمان حقوق بشر کردستان که زندانی است، روز ۹ خرداد ۱۳۹۵ درپی افت شدید فشارخون ناشی از اعتصاب غذای سه هفته‌ای بیهوش شد. اعضای خانواده‌ی او وضع او را « نگران کننده و جدی» توصیف و درباره‌ی کاهش شدید وزن، بیماری قلبی و پروستات او ابراز نگرانی کردند. آقای کبودوند ابتدا روز ۲ خرداد ۱۳۹۵ به بیمارستان منتقل شد، ولی پس از این که پزشکان کوشیدند به زور از طریق سِرُم به او مواد غذایی بدهند، خواهان بازگشت به زندان شد. روز ۵ خرداد، پس از این که حال او رو به وخامت رفت، وی دوباره در بیمارستان بستری شد. پزشکان بیمارستان اعلام کرده‌اند در صورت تداوم اعتصاب غذا احتمال سکته‌ی قلبی او وجود دارد.
 آقای کبودوند اعتصاب غذای خود را روز ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ دراعتراض به «اتهام‌های ساختگی» درپرونده‌ای تازه ونیز با خواست اجرای ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی سال ۱۳۹۲ ـ که به کاهش شش ماه از حکم زندان او منجر می‌شود ـ آغاز کرد. وی با وجود موافقت با دریافت مراقبت درمانی، روز ۱۳ خرداد اعلام کرد که تا زمان رسیدن به خواست‌های خود هم‌چنان به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.
 آقای کبودوند از تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۸۶ حکم ۱۰ سال و شش ماه زندان را می‌گذراند: ۱۰ سال به‌خاطر بنیادگذاری و اداره‌ی سازمان حقوق بشر کردستان وشش ماه به‌خاطر فعالیت روزنامه‌نگاری وسردبیری هفته‌نامه‌ی پیام مردم کردستان.
 آقای کبودوند طی نُه سال گذشته درحبس خودسرانه مورد آزار مداوم قرارداشته است.روز ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، وی وشمار زیادی از زندانیان عقیدتی مورد ضرب و جرح قرار گرفتند و وی به شدت زخمی شد، از جمله سه دنده‌ی و دو انگشت پای او شکست و او دچار خونریزی کلیه شد. [۱] طی دوره‌ی زندان، او دچار بیماری‌های مختلف ومشکلات دیگر بهداشتی شده است، از جمله یک بار سکته‌ی قلبی، سرگیجه و بیهوشی، بیماری پروستات وکلیه، [۲] و چندین بار در اعتراض به برخورد با خود دست به اعتصاب غذا زده است.
ادامه از آدرس زیر
http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=73973

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر