۱۳۹۵ دی ۱۸, شنبه

حمایت جبهه متحد چپ اسپانیا ازمطالبات زندانیان سیاسی دراعتصاب غذا درایران

مسئول روابط بین المللیجبهه ی چپ اسپانیا از اعتصاب زندانیان سیاسی درایران حمایت کرد
اخبار روز، ۱۷ دی ۱٣۹۵ -  ۶ ژانويه ۲۰۱۷  
اخبار روز - گزارش دریافتی: مارینا آلبیول، نماینده پارلمان اروپا و مسول روابط بین المللی جبهه متحد چپ اسپانیا با نوشتن نامه ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران ازمطالبات زندانیان سیاسی در اعتصاب غذا درایران حمایت کرد.
دراین نامه آمده است:
مجموعه فعالان دفاع از حقوق بشر در ایران اطلاع میدهند که تعدادی از زندانیان سیاسی بخاطر اعتراض به شرایطشان در زندان و دفاع ازحقوق اولیه انسانی شان بیش از دو ماه است که در اعتصاب غذا بسر میبرند. در این ارتباط وضعیت خطرناک سلامت علی شریعتی، سعید شیرزاد، محمد علی طاهری و حسن رستگاری مجد درحدی است که زندگیشان را تهدید میکند.
بر این باور هستیم که مسولیت حفاظت از زندگی و سلامت این زندانیان منحصرا بعهده دولت جمهوری اسلامی ایران است.
از شما تقاضا میکنیم در این موضوع دخالت کرده تا به درخواستهای این زندانیان پاسخ داده شده و بحقوقشان مطابق معاهده های بین المللی که کشور شما از جمله امضاء کنندگان آنهاست احترام گذارده شود.
همچنین اطلاع داریم که درکشور شما متهمین ازکمترین ضمانت های حقوقی درطول بازپرسی و دادرسی خود برخوردار نیستند واعمال شکنجه در زندانها امری متداول برای گرفتن اعتراف به خلافهای انجام ناگرفته است. لازم به یادآوری است که ایران ازجمله امضاء کنندگان منشور جهانی حقوق بشر مصوب سازمان ملل است وپایبندی به مفاد آن ازوظایف جمهوری اسلامی ایران است.
امیدواریم این سطور جواب مناسبی از جانب شما داشته باشند.
با احترام.
مارینا آلبیول، نماینده پارلمان اروپا و مسول روابط بین المللی جبهه متحد چپ. اسپانیا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر