۱۳۹۶ مرداد ۱۸, چهارشنبه

اطلاعيه5م.افشاگرانی ازنقض حقوق بشر درجمهوری اسلامی ایران درروند36مین اجلاس شورای حقوق بشر

هم میهنان عزيز،
از روز دوشنبه ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷ (۲۰ شهریور ۱۳۹۶)  سی و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز می شود و تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۷ (۷ مهر ۱۳۹۶)  ادامه خواهد يافت.
در نیمه نخست این اجلاس علاوه بر کمیسر عالی حقوق بشر، از جمله گروه های کار و گزارشگران ويژه زیر گزارش خود را ارائه خواهند داد:  گزارشگر ويژه حقیقت، عدالت، غرامت و تضمین عدم تکرار (دادخواهی) (عدالت انتقالی)
گروه کار بازداشت های خودسرانه  > گروه کار ناپدیدشدن های اجباری >  گزارشگر ويژه توسعه
کارشناس ويژه ارتقاء دموکراتیک و عادلانه نظام بین المللی   > گزارشگر ويژه دفع فضولات سمی
گزارشگر ويژه آب و پساب ( سرویس های بهداشتی)  >  گزارشگر ويژه اشکال نوین بردگی
کارشناس ويژه حقوق سالخوردگان    >      گزارشگر ويژه اقدامات اجباری یکجانبه (تحریم ها)
گروه کار استفاده از مزدوران به عنوان نقض حقوق بشر
درطول اجلاس ازجمله پانل های زير درصحن اصلی شورای حقوق بشر برگزار خواهد شد:
مباحثه سالانه همپیوندی از منظر جنسیتی  >  مباحثه در ارتباط با تبعیض چندگانه و میانبرشی در چهارچوب راسیسم، تبعیض نژادی و بیگانه هراسی 
از کليه هم ميهنان در تمام نقاط دنيا که به نقض حقوق بشر در ايران معترض هستند تقاضا می شود که کوشش های خود را برای روشنگری درباره موارد نقض حقوق بشر در کشورمان و افشای آمران، عاملان و حاميان آن همآهنگ کنند.
ما با برگزاری احتمالی اجلاس های جانبی (موازی) در شورای حقوق بشر و احتمالا تجمعاتی در برابر مقر سازمان ملل متحد در شهر ژنو، تلاش می کنیم که همزمان با سی وپنجمین اجلاس شورای حقوق بشر کارزاری را برای افشای موارد عديده نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی در جهت حفظ و ارتقاء حقوق بشر در ایران، تدارک ببینیم. 
اسنادی که در این اجلاس بررسی می شوند، در پیوند زير در دسترس می باشند
اسناد ارائه شده توسط سازمانهای غیردولتی به تدریج در صفحه اکسترانت شورای حقوق بشر منتشر خواهد شد.
برنامه این اجلاس به زبان انگلیسی و فرانسه در این پیوند قابل مشاهده می باشد
  دراین دوره نیز تسهیلات محدودی برای سفر به ژنو واقامت دراین شهر برای تعداد محدودی از شرکت کنندگان دراین کارزار  درنظر گرفته شده است. شرکت های هواپیمایی گوناگون از بسیاری از شهرهای اروپا درصورتی که بلیط هواپیما در زمان مناسبی تهیه شود، قیمت های مناسبی را برای سفر به ژنو ارائه می کنند.
 جهت همآهنگی های ضرور از علاقه مندان به مشارکت درسازماندهی اين کارزار دعوت میشود که دراجلاس پالتاکی که در روزپنجشنبه 10آگوست ۲۰۱۷ (۱۹ امرداد ماه ۱۳۹۶)  در ساعت ۲۱ به وقت اروپای مرکزی در تالاری در آسیا-پاسیفیک، گروه ايران با نام  HRC IRAN Geneva وبا کد ورودی 361129 برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
۹ آگوست ۲۰۱۷ (۱۸ امرداد ماه ۱۳۹۶)

تدارک دهندگان کارزار برای افشای نقض حقوق بشر درج. ا. در روند36مین اجلاس شورای حقوق بشر
نهاد «همه حقوق بشر، برای همه، در ایران»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر