۱۳۹۷ شهریور ۲۱, چهارشنبه

آیا سازمان ملل متحد به پناهجویان در ترکیه پشت کرده؟


فرد صلاحیتداری میگوید : فقط ثبت نام توسط اداره مهاجرت ترکیه صورت میگیرد.

http://www.bbc.com/persian/tv-and-radio-45477800
بی بی سی،10 سپتامبر 2018 - 19 شهریور 1397 :  کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از دو روز دیگر روند ثبت نام پناهندگان را در ترکیه پیش نخواهد برد. فعالان حقوق پناهندگان در ترکیه نگران اند که دولت ترکیه با صلاحیتی که به دست آورده، روند اخراج پناهندگان را سرعت ببخشد و رسیدگی جدی به پرونده‌های مهاجران صورت نگیرد
اما این اقدام به چه معناست؟ آیا معنایش این است که سازمان ملل متحد وکمیساریای عالی پناهندگان درترکیه، به طور کلی روند رسیدگی به پرونده های پناهندگی را به دولت ترکیه سپرده است؟ در برنامه شصت دقیقه شنبه هفدهم شهریور ماه، نخست به نگرانیهای پناهجویان درترکیه گوش می کنیم و سپس درگفتگو با آرشام پارسی، فعال مدنی، این خبر را بررسی می کنیم.

نظر ناشر مطلب :

این فعال سیاسی در ابتدای گفتگوی خود بر عدم نگرانی پناه جویان در روند بررسی پرونده ها اشاره نمود و در ادامه توضیح داد که فقط ثبت نام از دفاتر سازمان ملل در ترکیه به اداره مهاجرت ترکیه (PDMM) واگذار می گردد و در ادامه، روند بررسی به دفاتر سازمان ملل برای پناهندگی و مصاحبه ارجاع داده می شوند. وی همچنین دلیل اتخاذ این تصمیم را بدین صورت بیان نمود که در گذشته فرآیند ثبت نام به صورت موازی در دو اداره ذکر شده انجام میشد که مشکلاتی را در روند بررسی پناه جویان ایجاد می نمود. در ادامه بر اهمیت این موضوع تکرار می نماید که همچنان بررسی پرونده های پناه جویان و مسئولیت (Refuges Status Determination) RSD ، اعطای پناهندگی با سازمان ملل و دفتر کمیساریای سازمان ملل خواهند بود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر