۱۳۹۸ شهریور ۱۸, دوشنبه

عفو بین‌الملل صدور احکام سنگین برای فعالان کارگری ومدنی دراایران را محکوم کرد

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه 9سپتامبر 2019 با انتشار بیانیه‌ای، صدور احکام سنگین زندان برای فعالان کارگری و فعالان مدنی درایران را به شدت محکوم کرد.
این نهاد مدافع حقوق بشر، صدور این احکام را نشانه « بی‌عدالتی شرم‌آور» در دستگاه قضایی ایران دانست و از مقام‌های جمهوری اسلامی خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط این فعالان شد.
 شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، در روزهای اخیر اسماعیل بخشی، فعال کارگری و نماینده کارگران معترض مجتمع نیشکر هفت‌تپه را به اتهامهایی امنیتی، به ۱۴ سال زندان محکوم کرد.
سپیده قلیان، ساناز الله‌یاری، امیرحسین محمدی‌فر، امیر امیرقلی و عسل محمدی، پنج فعال مدنی و اعضای نشریه اینترنتی گام، نیز هر کدام به ۱۸ سال زندان و محمد خنیفر، فعال کارگری، به شش سال زندان محکوم شده‌اند.
منبع: ر.فردا  18شهریور 1398   https://www.radiofarda.com/a/30155415.html
------------- 
مادران پارک لاله به احکام ظالمانه اعتراض کردند
دراعتراض به احکام ظالمانه و برای جلوگیری از سرکوب، خفقان و جنایت بیشتر توسط حکومت اسلامی ایران و برای دادخواهی و برقراری عدالت به پا خیزیم!

احکام ظالمانه هفت تن از فعالان حوزه کارگری و پشتیبانان آن‌ها توسط محمد مقیسه درشعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به شرح؛ اسماعیل بخشی به ۱۴ سال و ۷۴ ضربه شلاق، سپیده قلیان به ۱۸ سال، عسل محمدی به ۱۸ سال، ساناز اله یاری به ۱۸ سال، امیرمحمد محمدی به ۱۸ سال و امیر امیرقلی به ۱۸ سال که ۷ سال حکم آن اجرایی است و محمد خنیفر به ۶ سال که ۵ سال آن اجرایی است، تازه ترین دست آورد سیستم فاسد قضایی است.
برگرفته از سایت اخبار روز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر