۱۴۰۳ فروردین ۸, چهارشنبه

بیانیه ش-هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان درباره روابط‌ تشکیلاتی‌ وبین‌المللی

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در خصوص روابط‌ تشکیلاتی‌ و بین‌المللی

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، بنا به اهمیت روابط بین‌المللی وتعامل فزاینده با این نهادها جلسات مهم و ارزشمندی برگزار کرد. پس از مورد بحث قرار دادن موضوعات مهمی در رابطه با سازوکار و شرایط فعالیت روابط بین‌المللی، در فرایندی کاملا شفاف، و دموکراتیک خانم شیوا عاملی‌راد، عضو تشکل کردستان مریوان و سروآباد، را به‌عنوان نماینده‌ی بین‌المللی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای مدت یک سال انتخاب کرد. این انتخاب از طرف شورای هماهنگی به آموزش بین‌الملل و تمامی اتحادیه‌هایی که شورای هماهنگی با آن‌ها در ارتباط است اعلام شده‌ است.

شورا از تلاش‌های ارزشمند بخش روابط بین‌الملل و فعالیت‌های خستگی ناپذیر خانم شیوا عاملی‌راد، در بازتاب‌ مواضع شورا به اتحادیه‌های بین‌المللی قدردانی می‌کند. در مدت دو سال گذشته فعالیت‌های ارزشمند این شورا به منسجم‌ترین حالت ممکن در سطح روابط بین‌المللی به اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی گوناگون منعکس شده است؛ و از این طریق محبوبیت و مشروعیت بین‌المللی بی‌نظیری برای شورای هماهنگی و فعالیت‌های صنفی معلمان سراسر کشور ایجاد شده است. برگزاری همایش‌ بین‌المللی در حمایت از منشور «مطالبات حداقلی»، تصویب قطعنامه‌ی شورای هماهنگی در کنفرانس آموزش بین‌الملل منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه بعنوان قطعنامه‌ی سال با صددرصد آرای ۱۹۶ نمایندگان اتحادیه‌های صنفی شرکت کننده، اختصاص بخش افتتاحیه‌ی اجلاس بین‌المللی بخش آسیا و اقیانوسیه به پیام همبستگی سخنگوی شورای هماهنگی، انتخاب این شورا بعنوان برنده‌ی جایزه‌ی صلح حقوق بشر در سال گذشته، ده‌ها نامه‌ و اکت‌های حمایتی سایر اتحادیه‌ها در سراسر جهان از معلمین و فعالین صنفی ایران، فعالیت‌های مداوم آموزش بین‌الملل از جمله این حمایت‌های ارزشمند بین‌المللی است.

در آخرین جلسه اعضای شورا با آموزش بین‌الملل مواردی در خصوص معرفی نماینده شورا و دیگر مسائل مرتبط طرح و با تاکید هر دو طرف تصویب شد.

دبیرکل آموزش بین‌الملل و دیگر اعضای آن، با جزئیات کامل در جریان ساختار شورا بوده و از تداوم حمایت خود از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران تاکید کردند؛ همچنین آموزش بین‌الملل این اطمینان را به اعضای حاضر در این جلسه داد که هم خود آموزش بین‌الملل و هم تمام اتحادیه‌های آموزشی در سطح دنیا، فقط از طریق رابطه با کمیته‌ی روابط بین‌الملل و نماینده‌ی معرفی شده به آموزش بین‌الملل به مکاتبات خود ادامه خواهند داد و این مهم را طی نامه‌ای رسمی به تمام اتحادیه‌های دیگر نیز اعلام خواهند نمود.

متاسفانه کسانی چون آقای محمد خاکساری که در سالیان اخیر هیچ ارتباط رسمی با تشکل‌ها و شورای هماهنگی نداشته‌اند مرتب با عنوان‌های غیرواقعی به سازمان جهانی آموزش و اتحادیه‌های مختلف نامه‌نگاری مداوم داشته که موجب اخلال در ارتباط مستقیم شورای هماهنگی با سازمان جهانی آموزش باشد. این شورا و سازمان جهانی آموزش با همراهی سایر اتحادیه‌های مرتبط پیگیرهای حقوقی لازم در این خصوص را انجام خواهند داد.

برخی اتهامات کاملا بی‌اساس در فضای مجازی در خصوص لغو عضویت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در آموزش بین‌الملل از موارد دیگری بود که در این خصوص آموزش بین‌الملل بار دیگر اطمینان داد و رسما اعلام نمود که ضمن ابراز خرسندی از عضویت شورا این شورا تا پایان سال۱۴۰۳ از پرداخت حق عضویت به آموزش بین‌الملل معاف است.

همچنین در این جلسه متاسفانه مشخص شد یکی از فعالین سال‌های گذشته بدون اخذ مجوزی از شورا، از درگیری‌های دبیرخانه و هیات مدیره شورا به جهت سرکوب شدید توسط نیروهای امنیتی سواستفاده کرده و خود را بعنوان نماینده شورا کاندید کنگره‌ی ۲۰۱۹ آموزش بین‌الملل کرده و در آن حضور یافته است. سوءاستفاده ‌ی این قبیل افراد از هزینه‌های وحشتناکی که بر جامعه معلمان تحمیل شده قابل بخشش نیست. در خصوص تداوم چنین رفتارهایی، این شورا با اعلام عمومی جزئیات کارهای غیردموکراتیک، خودسرانه و غیرصنفی این افراد به نام شورای هماهنگی، وارد عمل خواهد شد.

در پایان این جلسه، اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، بار دیگر بر تصمیم صحیح عدم دریافت جایزه‌ی ۱۰ هزار دلاری حقوق بشر کره‌جنوبی با هدف ارتقای وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان دختر و بازتاب بسیار ارزشمند و تحسین گسترده‌ی این اقدام ابراز خرسندی نمود؛ و تاکید کردند شورای هماهنگی با تکیه بر حمایت اعضای تشکل‌های عضو بر استقلال مالی خود و حمایت مالی از فعالین صنفی بر اساس حمایت داخلی معلمان پای می‌فشارد.

 منبع: اخبار روز ، ۸ فروردین ۱۴۰۳-27مارس 2024

https://www.akhbar-rooz.com/237021/1403/01/08/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر