۱۳۹۴ تیر ۲۵, پنجشنبه

بازتاب نتیجه مذاکرات اتمی رژیمهای ایران با کشورهای جهان با توافق بهمکاری گسترده درآینده

توافق اتمی ایران با کشورهای ۵+1 --
Iran's nuclear agreement
with the P5 + 1 countries
بدنبال توافق با جهانیان قدرتمند، آیا دولتمردان رژیم حاکم با داخل ( مردم ایران) و منطقه نیز بهمکاری گسترده توافق خواهدکرد؟
توضیح ایل گویجی: در زیر چند خبر از تأثرات اولیه بازتاب نتیجه مذاکرات اتمی رژیمهای ایران با کشورهای جهان با توافق بهمکاری گسترده درآینده:
جشن و پایکوبی مردم در سراسر ایران درپی اعلام توافق اتمی
خبرگزاری دولتی ایرنا از برگزاری جشن توافق اتمی ايران و گروه ۵+۱ در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ ایران در شامگاه سه‌شنبه، ۲۳ تيرماه، خبر داد. متن کامل خبر را از این لینک میتوانید دریافت دارید!
آغاز تأثیر توافق ایران و جهان در منطقه
بی بی سی - ملا عمر: رسیدن به هدف از راه‌های صلح آمیز و فعالیت سیاسی مشروع است.
ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان اعلام کرده که "در کنار جهاد مسلحانه، رسیدن به هدف مقدس خویش از راه‌های صلح آمیز و فعالیت سیاسی یک امر مشروع و بخش اهم سیاست نبوی است."
درپیام او که به مناسبت عید فطر در افغانستان نشر شده، آمده است "اگر ما رهنمودهای شرعی را با دقت تحت غور بگیریم، مشاهده می‌کنیم که دید و بازدید و یا هم در بعضی مواقع تعامل صلح آمیز با دشمن مانعی ندارد."
**متن کامل خبر را از این لینک میتوانید دریافت دارید!
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا : این توافق به نفع همه کشورهای منطقه است
رادیو فردا: توسط محمد ضرغامی -آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا، در مورد توافق هسته ای به رادیو فردا می گوید: همانطور که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، و جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفتند «این توافق به نفع همه کشورهای منطقه است.»
اوباما گفت‌وگوها برای عرضه توافق اتمی به کنگره را آغاز کرده است
رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه ۲۴ تیر ماه، در کنفرانسی مطبوعاتی در مورد توافق اتمی با ایران سخن خواهد گفت؛ آنچه بخشی از تلاش‌های او برای ارائه و عرضه توافق به نمایندگان و افکار عمومی ارزیابی می‌شود.
آغاز جلسات داخلی
جاش ایرنست، سخنگوی کاخ سفید، ۲۳ تیر ماه گفت: رئیس‌جمهوری ایالات متحده در حال حاضر نیز جلسه‌ای با برخی از قانونگذاران آن کشور داشته است.
بنا بر گزارش‌ها هیلاری کلینتون، نامزد اصلی حزب دمکرات در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری، از جمله کسانی‌ست که با او تماس گرفته شده است.
متن کامل خبر را از این لینک میتوانید دریافت دارید!
ظریف درتهران: شورای امنیت هفته آینده قطعنامه صادر می‌کند
وزیرخارجه ایران که همراه هیئت مذاکره‌کننده برسر برنامه اتمی، صبح چهارشنبه ۲۴ تیر ماه پس از ترک وین وسفر به مشهد، وارد تهران شد، گفته است درهفته آینده، شورای امنیت سازمان ملل متحد، غنی‌سازی هسته‌ای ایران را به رسمیت خواهد شناخت.
محمد جواد ظریف در میان خبرنگاران گفت: - شورای امنیت در این مورد قطعنامه‌ای صادر خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، وزیر خارجه ایران گفته است «امروز در شرایطی این مذاکرات به پایان می‌رسد که هفته آینده شورای امنیت در قطعنامه‌ای برای اولین بار برنامه غنی سازی یک کشور در حال توسعه را به رسمیت می‌شناسد.»
خبرگزاری ایرنا، نیز از قول او نقل کرده که مذاکرات هسته‌ای دارای ابعاد مختلف، ویژگی‌ها و امتیازاتی است که «در آینده بیان می‌شود».
به گزارش ایسنا آقای ظریف گفته است توافق وین، «حرکت از یک انتها به انتهای دیگر است».
او تاکید کرده است که نتیجه به دست آمده «برای همه نتیجه‌ای مثبت و مناسب است، جز آنهایی‌که به دنبال درگیری و جنگ هستند».
متن کامل خبر را از این لینک میتوانید دریافت دارید!
پایان اخبار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر