۱۳۹۵ فروردین ۲۰, جمعه

استاندار سیستان وبلوچستان: شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان به ویژه درپایه ابتدایی نباشیم.


استاندار سیستان و بلوچستان: باید سهم زبان مادری درنظام آموزشی کشور افزایش یابد تا
 شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان به ویژه درپایه ابتدایی نباشیم.
خبرگزاری فارس نوشت، علی اوسط‌ هاشمی درجلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان که با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزارشد، خواستار تسریع در روند اداری راه‌اندازی پردیس فرهنگیان درجنوب سیستان و بلوچستان شد.
وی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره حمیدرضا گنگوزهی معلم فداکار سیستان و بلوچستان که با گذشت از جان خود جان چند دانش‌آموز را نجات داد، افزود: “حضور وزیر آموزش و پرورش برای تجلیل ازمعلمان فداکار سیستان و بلوچستان بسیار ارزشمند است”.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: “کمبود نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین مشکلات سیستان و بلوچستان است که در سال‌های اخیر با استفاده از نیروهای خرید خدمت تا حدودی این خلاء جبران شده است”.
وی بیان کرد: “باید زمینه جذب نیروهای خرید خدمت در سیستان و بلوچستان فراهم شود تا آنها دغدغه و نگرانی برای آینده شغلی خود نداشته باشند و تمام تفکر خود را در راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان متمرکز کنند”.
هاشمی گفت: “اگر قرار است افزایش سهمیه استخدام داشته باشیم باید نیروهای خرید خدمت دراولویت قرار بگیرند و وضعیت آنها مشخص شود”.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: “مدارس خشت و گلی یکی دیگر از معضلات این منطقه است که باید با همکاری وزارت خانه تا سال ۹۶ برای برچیدن آنها تلاش کنیم”.
این مسئول ادامه داد: “اولویت ما درسال جاری هزینه کرد ۳۰ درصد منابع اعتباری درمناطق حاشیه‌نشین است زیرا چه بسا حاشیه چند شهر استان هستند که وضعیتشان از روستاها بدتر است”.
وی اضافه کرد: “افزایش رتبه ورفاهیات معلمان این منطقه نیز باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد زیرا در راستای ماندگاری فرهنگیان در سیستان و بلوچستان تاثیر بسزایی دارد”.
هاشمی با بیان اینکه چندزبانه بودن درسیستان و بلوچستان رایج است وبه دلیل توجه نکردن به این موضوع شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی هستیم، گفت: “باید سهم زبان مادری را درنظام آموزشی کشور افزایش دهیم”.%
برگرفته از سایت خبرگزاری هرانا 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر