۱۴۰۲ آبان ۲, سه‌شنبه

از7اکتوبر امسال جهان شاهد فازجدید افزایش بیرحمیهای دردناک افراطیون دینی اند

 تعداد کودکان کشته‌شده دربمباران غزه از ۲۳۰۰ تن فراتر رفت؛ مرگ شش کارمند سازمان ملل

رادیو فردا، سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲- 24اکتوبر 2023 ، *زیرنویس عکسی از ویرانه ای براثر بمباران: منطقه رفح درغزه

وزارت بهداشت نوار غزه که توسط حماس اداره می‌شود، روز سه‌شنبه دوم آبان اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ با اسرائیل، ۵۷۹۱ نفر در باریکه غزه کشته شده‌اند که ۲۳۶۰ تن از آنان کودک بودند.

بنا بر گزارش‌ها، به‌طور کل، در بمباران‌های دوهفته و نیم اخیر اسرائیل درغزه، زنان وکودکان بیش از ۶۲ درصد از تلفات این بمباران‌ها را تشکیل می‌دهند.

از زمان آغاز این درگیری که با حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل در روز پانزدهم مهر آغاز شد، درمجموع ۱۶ هزار و ۲۹۷ نفر نیز زخمی شده‌اند.

سازمان ملل متحد نیز روز سه‌شنبه خبر داد که تنها در شبانه‌روز گذشته، شش کارمند دفتر کمک به پناهندگان فلسطینی در غزه کشته شده‌اند که بدین ترتیب شمار کشته‌شدگان این نهاد از پانزدهم مهر تا روز سه‌شنبه به ۳۵ نفر رسید.

درحالی که محاصره غزه از سوی اسرائیل ادامه دارد و بمباران‌ها علیه این منطقه نیز روندی افزایشی نشان می‌دهد، سازمان‌های امدادی روز سه‌شنبه خواستار آتش‌بس در غزه شدند زیرا پزشکان هشدار می‌دهند که نرسیدن سوخت به این معنی است که به زودی تعداد بیشتری از نوزادان آسیب‌پذیر و مجروحان در بیمارستان‌ها خواهند مرد.

بزرگ‌ترین مرکز درمانی در غزه، بیمارستان شفا، اکنون حدود پنج هزار مجروح را در خود جای داده که چند برابر ظرفیت عادی ۷۰۰ نفره این بیمارستان است.  

-*بیشتر دراین باره:  طرح ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با حماس و حزب‌الله توسط مکرون

روز سه‌شنبه درحالی که قدرت‌های غربی، از جمله ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه بر حمایت هرچه بیشتر خود از اسرائیل تأکید کردند، امیر قطر به حامیان اسرائیل حمله کرد و آنها را متهم کرد که در جنگ با حماس به اسرائیل «مجوز آزادانه‌ای برای کشتن» داده‌اند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، در جلسه شورای قانون‌گذاری قطر گفت: «دیگر بس است و این غیرقابل قبول است که به اسرائیل چراغ سبز بی قید و شرط و مجوز آزاد برای کشتن داده شود و همچنین ادامه نادیده گرفتن واقعیت اشغال، محاصره و شهرک‌سازی [از سوی اسرائیل] قابل قبول نیست

قطر، از متحدان ایالات متحده در خلیج فارس، میزبان یک پایگاه نظامی بزرگ آمریکا است و در عین حال میزبانی دفتر حماس را نیز برعهده دارد، دفتری که محل اصلی اقامت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، است.

امیر قطر به عنوان یک کانال ارتباطی با حماس عمل می‌کند و نقشی کلیدی در مذاکرات برای آزادی گروگان‌های ربوده‌شده توسط حماس ایفا می‌کند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی خواستار رفع تحریم آب و سوخت و غذا و دارو برای ساکنان غزه شد.

درحالی‌که طی سه روز گذشته تعدادی کامیون حامل آب،‌ غذا و دارو از گذرگاه رفح وارد غزه شده است، اسرائیل همچنان از ورود سوخت به این منطقه جلوگیری می‌کند.

بیمارستان‌ها و غیرنظامیان در غزه برای تأمین برق خود با ژنراتور به سوخت نیاز دارند. مقامات بهداشتی غزه صبح سه‌شنبه هشدار دادند که بیمارستان‌ها تنها برای ۴۸ ساعت دیگر سوخت دارند.

با استفاده از خبرگزاری‌های فرانسه، رویترز و آسوشیتدپرس، سی‌ان‌ان/ پ. پ./ ف. دو.   

https://www.radiofarda.com/a/children-killed-in-gaza-aid-group-says-/32651893.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر