۱۳۹۵ آبان ۲۳, یکشنبه

گزارشی از زندان تبریز

پایان اعتصاب غذای حسین علی محمدی وممنوع ملاقات شدن دو زندانی اعتصابی 
خبرگزاری هرانا – روز جاری حسین علی‌محمدی زندانی سیاسی درهشتمین روز از اعتصاب، با تحقق خواسته‌اش، به اعتصاب غذای خود در زندان تبریز پایان داد. ازسوی دیگر رسول رضوی ومرتضی مرادپور دو زندانی سیاسی که دراعتصاب غذا بوده و چندی پیش از زندان تبریز به ندامتگاه کرج تبعید شدند، از اجازه ملاقات و تماس تلفنی محروم هستند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر درایران، امروز بیستم آبان‌ماه ۹۵، حسین علی‌محمدی زندانی سیاسی زندان مرکزی تبریز درهشتمین روز اعتراض به اعتصاب غذای خود پایان داد.
لازم به یادآوری است، روز۱۱آبان بدنبال توهین به یک زندانی خارجی تبعه لهستان درزندان تبریز ودخالت حمایتی تعدادی از زندانیان سیاسی این زندان، حسین علی‌محمدی ومرتضی مرادپور توسط مسئولین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
آقای علی‌محمدی در اعتراض به ضرب و شتم، اقدام به اعتصاب غذا نموده بود که روز جاری «پس از عذرخواهی رئیس اندرزگاه و مسئولین حفاظت» و تحقق خواسته‌اش، به اعتصاب غذای خود پایان داد.
از سوی دیگر رسول رضوی ومرتضی مرادپور که به ترتیب در سی‌وهشتمین و هفدهمین روز از اعتصاب غذا به‌سر می‌برند، روز سیزدهم آبان بدون ذکر دلیل مشخصی از زندان تبریز به مکان نامعلومی منتقل شدند.
پس از پیگیری خانواده‌های این دو زندانی، روز جاری مشخص شد آن‌ها درندامتگاه مرکزی کرج نگهداری می‌شوند و از ابتدای انتقال ممنوع تلفن و ممنون ملاقات هستند.
پیش‌تر گزارش شده بود، دادیار ناظر زندان تبریز به خانواده رسول رضوی و مرتضی مرادپور گفته بود این دو زندانی از زندان مرکزی تبریز به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده اند.
این مقام مسئول، درباره دلیل انتقال این زندانیان به زندان کرج «پاسخ روشنی» نداده بود.
رسول رضوی از روز ۱۲مهر۹۵ در اعتراض به «احکام صادره دادگاه انقلاب و فشار نیروهای امنیتی در خصوص روند پرونده اش» دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
مرتضی مرادپور از روز ۴آبان۹۵ دراعتراض به «عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت از آزادیش» در اعتصاب غذا بسر می برد.
*گزارشی از هرانا که روز12نوامبر2016 ژاله تبریزی درامیل گروپ hrc-iran  منتشر کرده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر