۱۴۰۰ خرداد ۱۵, شنبه

بیانیه‌ی پنج سازمان زنان ملیتهای تحت ستم دوگانه برای نه به انتخابات نمایشی

ما 5 سازمان زنان ملیت‌های تحت ستم مضاعف، با نام‌های "مرکز زنان کردستان ایران"، "صدای زنان اهواز (نبراس)"، "تشکل همدلین بانکان"، "کمیته زنان سازمان مدافعان حقوق بشر ترکمن‌صحرا" و"کانون زنان ترک"، با انتشار این بیانیه انتخابات نمایشی ١٤٠٠ جمهوری اسلامی ایران را تحریم می‌کنیم.

متن بیانیە  

رژیم جمهوری اسلامی باری دیگر با انتخابات فرمایشی در خردادماه امسال (٢٨خرداد ١٤٠٠)، در حال کسب مشروعیت در داخل و شناساندن چهره‌ای دمکراتیک از خود به جهان است. این فریب بزرگ درحالیست که استبداد این نظام طی ٤٢ سال گذشته، ویرانی و فلاکتی وصف نشدنی برای مردم بەبار آوردەو چه بسا سرکوب و جنایات این رژیم، مرگ انسانیت و آزادی را رقم زدە است.

روشن است که درحکومت‌های دمکراتیک مردم می‌تواند ازطریق رای‌دادن بر سرنوشت خود حاکم شوند؛ اما بیش از چهار دهه سواستفاده از پروسه انتخابات و دمکراسی ازسوی دو جناح اصلی رژیم، زمان زیادیست برای درک این موضوع که تغییر در ساختارو ماهیت جمهوری اسلامی غیرممکن است و آن اصلی که باید تغییر کند وجود نظام جمهوری اسلامیست.   

٤٢ سال جنایت عریان، که به دنبال سرکوب اعتراضات خونین ١٣٩٦و ١٣٩٨، دروغ وفریب‌کاری در رابطه با ساقط‌کردن هواپیمای اوکراینی وشیوع گسترده ویروس کرونا وزیان‌های جانی، مالی‌و اقتصادی آن برمردم، به اوج رسید؛ این اصل را نمایان کرد که این نظام هیچگاه نمی‌تواند حکومتی مردمی و برای مردم باشد؛ وچه بسا جواب هرگونه مطالبات مردمی از سوی رژیم با کشتار و زندان است ‌وهر بلا و مصیب ناگواری همانند کرونا نیز برای جمهوری اسلامی بسان برکتی است تا مردم را درمانده ‌و کنترل کند.  

سهم ملیت‌های تحت ستم ایران نیز ازسرکوب‌ وستم مضاعف چنان بالاست که وضعیت آنان را غیرقابل توصیف کردە ودراین میان زنان ملیت‌های تحت ستم با تقاطعی ازتبعیض‌ وستم چندگانه (جنسیتی،اتنیکی،مذهبی‌و..) به‌گونه‌ای درحاشیه، محرومیت وعقب ماندگی اقتصادی- اجتماعی نگه داشته ‌شده‌اند که آسیب‌هاوخسارت‌های طولانی‌مدت وجبران‌ناپذیری به آنان وارد شده است.  

تبعیض مضاعفی که هوویت ‌ووجود این زنان را انکار می‌کند وخشونت سازمان‌یافته حکومتی را با اجرای عامدانه عقبماندگی اقتصادی، اجتماعی‌، سیاسی‌و فرهنگی نصیبشان می‌کند.

ما ٥ سازمان زنان ملیت‌های تحت ستم جمهوری اسلامی، با این آگاهی که درچهارچوب نظام استبدادی و ضدزن جمهوری اسلامی هیچ افقی برای دستیابی به حقوق‌ انسانیمان وجود ندارد، کمااینکه مشارکت در بازی‌های سیاسی شکست‌خورده اصلاحات وانتخابات تنها به مشروعیت بخشیدن به بی‌حقوقی وسرکوب‌و ستم زنان و تمامی مردم وملیت‌های ایران منجر می‌شود؛ ضمن تحریم قاطعانه نمایش انتخابات، اعلام می‌کنیم که رای ما سرنگونی جمهوری اسلامیست وهیچ مشروعیتی برای آن قائل نیستیم.

ما قویا باورداریم، جمهوری اسلامی با هرشکلی، راه‌حل مسائل جامعه ایران نیست، بلکه مشکل بزرگیست که با سرنگونی وگذار ازآن می‌توان جامعه‌ای آزاد، سکولار، برابر وفدرال برای همه مردم ایران، ملیت‌های تحت ستم وزنان ایجاد کرد.  

ما ازتمامی زنان ملیت‌های تحت ستم جمهوری اسلامی ایران خواستاریم؛ به مبارزه ملی،ووظیفه سیاسی واجتماعی خود درتحریم انتخابات و"نه" گفتن به جمهوری اسلامی وتمامی جنایتهایش، عمل کرده واین نمایش را به اعتراضی گسترده ورسوایی مشروعیت نظام تبدیل کنند.  

  مرکز زنان کردستان ایران  

  سازمان صدای زنان اهواز "نبراس"

  تشکل همدلین بانکان

  کمیته زنان سازمان مدافعان حقوق بشر ترکمن‌صحرا

  کانون زنان ترک

٥ژوئن٢٠٢١ میلادی- ١٥خرداد ١٤٠٠ شمسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر