۱۳۹۴ فروردین ۱۵, شنبه

درآستانه روزطبیعت، جزیره آشوراده از زباله پاکسازی شد

در آستانه روزطبیعت،
جزیره آشوراده از زباله پاکسازی شد
یک اقدام طبیعت دوستانه وزیست محیطی لینک (تصاویر الحاقی)
اولکامیز- درآستانه روز طبیعت وبا مشارکت حدود 60 نفر ازجوانان واهالی شهر ساحلی بندرترکمن، جزیره آشوراده این شهر از زباله ها وپلاستیک های یکبار مصرف پاکسازی شد.
مشاور جوان فرماندار بندر ترکمن روز چهارشنبه دراین خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: این اقدام برای دومین سال پیاپی و باهمکاری تعدادی از جوانان این شهرستان و گروه کوهنوردی سرو شرق گلستان انجام شد.

یاسر کر، افزود: دراین اقدام زیست محیطی معاون فرماندار، رییس اداره محیط زیست وبرخی مسوولان این شهرستان نیز حضور داشتند.

 به گفته وی، با انجام عملیات پاکسازی جزیره آشوراده وسواحل آن حدود 50 کیسه زباله جمع آوری شد که قرار است توسط واحد خدمات شهرداری بندرترکمن به خارج جزیره منتقل وبازیافت شود. آشوراده در مرکز شبه جزیره میانکاله واقع شده و تنها جزیره ایرانی دریای خزر محسوب می شود وبه دلیل برخورداری ازجاذبه های منحصر به فرد یکی از قطبهای مهم گردشگری شمال کشور است.

این جزیره با آب وهوای معتدل درحاشیه ساحل وغرب بندرترکمن از شمال به دریای خزر، از شرق به تنگه ای باریک موسوم به چپق اوغلی وازغرب به کانال طبیعی خزینی وادامه شبه جزیره میانکاله و از جنوب به خلیج گرگان منتهی می شود این جزیره سالها قبل با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه راهنمایی، مغازه، مسجد وحسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه وری وماهیگیری مشغول بودند اما با وقوع سیل درسال 1372 این جزیره خالی ازسکنه شد.
جزیره آشوراده درسال 1354 جزء نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد درهمین حال درکنوانسیون جهانی رامسر در زمره تالاب های مهم دنیا قرارگرفت وسومین اهمیت این منطقه به دلیل پناهگاه حیات وحش است که در تمام ایام سال میزبان انواع پرندگان بوده ضمن این که 40 درصد خاویار ایران نیز در نزدیکی این جزیره به دست می آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر