۱۴۰۱ اسفند ۵, جمعه

مسجد مکی ومصلای زاهدان درمحاصره کامل نیروهای حکومتی وانتظامی

جمعه24 فوریه23 عبادتخانه اهل سنت زاهدان ازصبح درمحاصره

محاصره مسجد مکی و مصلای زاهدان

رسانه‌های محلی دراستان سیستان وبلوچستان ازجمله سنی‌نیوز، گزارش دادند که ازصبح امروز (جمعه پنجم اسفند) مسجد مکی ومصلای زاهدان درمحاصره کامل نیروهای حکومتی وانتظامی قرار گرفته‌اند.

گفته شده تا اين لحظه حتى انتظامات مسجد مكى نه درمسجد ونه در مصلى براى برگزارى نماز حاضر نشده‌اند.

از سوی دیگر گزارش‌ها و ویدیوهایی از زاهدان منتشر شده که نشان می‌دهند نیروهای حکومتی دست به بازداشت خشن تعداد زیادی از شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان وهمچنین تعدادی از نیروهای انتظامات مسجد مکی زده‌اند.

حال‌وش که اخبار استان سیستان و بلوچستان را گزارش می‌دهد خبر داده است نیروهای نظامی وامنیتی یک شهروند‌ بلوچ را درخیابان توحید و‌نزدیک مسجد مکی هدف ضرب و جرح قرار داده و بازداشت می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های شهروندی، نيروهاى ويژه سركوب‌گر با سلاح‌هاى سنگين، محدوده مصلی و مسجد مکی را که منطقه اصلی تظاهرات اعتراضی مردم زاهدان در روزهای جمعه است محاصره کرده و ده‌ها تک تیرانداز بر پشت‌بام ساختمان‌های مشرف به منطقه و روی کوهی در خیابان خرمشهر دیده شده‌اند.

منابع محلی همچنین خبر دادند در خیابان‌های خیام، مهر، مدنی به فلکه خیام، کمربندی خیام، خیام ورودی سالن همایش، فلکه مادر به سوی مهر و مهتاب، نیروهای مسلحی زیادی در هر ۱۵۰ متر مستقر هستند.

رسانک نیز که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد خبر داده بود که روز سوم اسفند «ده‌ها موتورسیکلت نظامی متعلق به نیروهای یگان ویژه و ضد شورش» وارد زاهدان شده‌اند.

در دوماه گذشته فضای امنیتی زاهدان و تعداد ایست-بازرسی‌ها به ویژه در زاهدان که محل اصلی تظاهرات جمعه‌های مردمی است، تشدید شده است.

رسانک روز پنجم اسفند همچنین از اختلال شدید دراینترنت زاهدان خبر داد.

با وجود اوج گرفتن موج بازداشت‌های شهروندان و فضای امنیتی حاکم بر شهر اما معترضان زاهدانی از زمان جمعه خونین زاهدان در روز هشتم مهر، برای ۲۰ جمعه متوالی تجمع کردند و علیه علی خامنه‌ای و جمهوری اسلامی شعار دادند.

هشدار مولوی عبدالغفار نقشبندی در رابطه با «محاصره» مسجد مکی

مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه راسک در استان سیستان و بلوچستان و از علمای اهل سنت در ایران در واکنش به آنچه که «محاصره مسجد مکی» زاهدان خوانده شد به مسئولان جمهوری اسلامی هشدار داد.

در متنی که از سوی دفتر او منتشر شده آمده:‌ «به حاكميت هشدار می‌دهيم!! در صورت تداوم محاصره مسجد مکی (قلب تپندهٔ اهل سنت ايران) و سرکوب شهروندان و نمازگزاران منتظر فتوای تاریخی باشند

https://www.iran-emrooz.net/index.php/news1/more/106497/

  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر