۱۳۹۷ فروردین ۳, جمعه

جواب وزارت امورخارجه جمهوری ترکمنستان به اعتراض

ترکمنستان میگوید ایرانیان کشته شده درمرز با این کشور، قاچاقچی مواد مخدر بودند
 سایت رادیو فردا ، ۰۳/فروردین/۱۳۹۷:  وزارت خارجه ترکمنستان در واکنش به خبر کشته شدن ۲ تبعه ایران و بازداشت دو تن دیگر در مرز آبی دوکشور گفت این افراد در حال قاچاق «محموله بزرگی» از مواد مخدر بودند.
بیانیه ترکمنستان دراین زمینه می‌گوید این افراد درآب‌های ترکمنستان در دریای خزر بودند وبه هشدارهای ماموران مرزی ترکمن توجه نکردند. پس از این هشدارها بوده که بنا بر اعلام وزارت خارجه ترکمنستان، ماموران از اقدامات خشن‌تر استفاده کرده‌اند. این بیانیه به تعداد کشته شدگان اشاره نکرده است.
این خبر در حالی منتشر شده که وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه درمورد کشته شدن دو نفر که آنها را ماهیگیر ایرانی خواند و دستگیری دو تن دیگر، بدست مرزبانان ترکمنستان، خواهان «توضیح فوری و رسمی» از مقامات آن کشور شده بود.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اقدام مرزبانان ترکمنستان را در تیراندازی به یک قایق غیر نظامی نسنجیده خواند و گفت « حتی اگر ماهیگیران ایرانی به آب های ترکمنستان نزدیک شده باشند بر اساس رویه و عرف بین الملل نیروهای مرزی می‌توانند آنها را از محدوده آب‌های کشور خود دور کنند».
به گفته فرماندار بندر ترکمن صیادان همگی از اهالی بندرترکمن هستند، و بدون توجه به اخطارهای قبلی، سه‌شنبه شب در محدوده مرزهای آبی دو کشور اقدام به ماهیگیری کرده‌اند. به گزارش ایرنا، در سال‌های اخیر شماری از صیادان ایرانی که در محدوده مرزهای آبی دو کشور به ماهیگیری پرداخته بودند، هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند%

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر