۱۴۰۰ خرداد ۷, جمعه

اتحادیه اروپا خواستار بازنگری در حکم نرگس محمدی شد

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه از ایران خواست پرونده نرگس محمدی، فعال برجسته حقوق بشر، که به تازگی در یک پرونده دیگر به ۳۰ ماه حبس و ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده را مورد بازنگری قرار دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس یک سخنگوی اتحادیه اروپا ایران را ترغیب کرد “براساس قوانین بین المللی حقوق بشر و در نظر گرفتن وضعیت رو به وخامت سلامتی او” این پرونده را مورد بازنگری قرار دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتحادیه اروپا گفت: “محکومیت اخیر خانم نرگس محمدی مدافع ایرانی حقوق بشر به زندان و شلاق یک تحول نگران کننده است.”

خانم محمدی حدود ۷ ماه پیش بعد از تحمل ۸ سال و نیم حبس آزاد شده بود. او که علیه مجازات اعدام فعالیت می کرد از جمله به اتهام “تبلیغ علیه جمهوری اسلامی” زندانی بود.

حکم تازه علیه خانم محمدی به دلیل اعتراض به کشتار معترضان در جریان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ در شهرهای مختلف ایران صادر شده است.

او تا پیش از زندانی شدن سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر ایران بود. این کانون را شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل بنیان گذاشته است.

خانم محمدی که دانش‌آموخته فیزیک جامدات است در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه آندره ساخاروف شد.

حکم جدید: ۸۰ ضربه شلاق، ۳۰ ماه حبس

نرگس محمدی یکشنبه گذشته دوم خرداد، در یادداشتی در اینستاگرام از حکم جدید علیه خود خبر داد و نوشت به شلاق و زندان محکوم شده است.

خانم محمدی نوشت: «دیروز ابلاغیه‌ای به دستم رسید. حکم دادگاه بود. ۸۰ ضربه شلاق، ۳۰ ماه حبس تعزیری و دو فقره جریمه مالی
«
اتهامات من تحصن در زندان اوین در سال ۹۸ در اعتراض به کشتار معترضین در خیابان است که اخلال نام نهادند. بیانیه‌هایی که در زندان نوشته بودم که به بیانیه مبارزه علیه اعدام اشاره کرده‌اند. اطلاع رسانی در مورد تعرض‌های وحشیانه و بی‌شرمانه ماموران حکومتی در ماجرای تحصن و تبعید غیرقانونی من را که افترا و تمرد از دستور رییس زندان نامیده‌اند. شکستن شیشه ساختمان ریاست را که در پی دست درازی و تعرض وحشیانه یک گروه از مردان امنیتی ، نظامی ،قضایی اتفاق افتاد را خسارت نامیده اند. مفتضحانه تر آن که من محکوم شده ام که مجلس بزم و رقص در زندان بر پا می کردم. می‌خواهند ۸۰ ضربه شلاق بزنند و ۳۰ ماه حبس کنند و پول بگیرند . به هیچ کدام از این احکام گردن نخواهم نهاد

https://www.iran-emrooz.net/index.php/news2/90646/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر