۱۴۰۰ شهریور ۲۷, شنبه

توماج صالحی فورا و بدون قید و شرط آزاد شود

سازمان عفو بین‌الملل خواهان آزادی فوری توماج صالحی شد

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل خواهان آزادی "فوری وبدون قید و شرط" توماج صالحی شد. توماج صالحی خواننده رپ معترض به جمهوری اسلامی روز ۲۲ شهریور درمنزلش بازداشت شد.

عفو بین‌الملل در یک توییت خواهان "آزادی فوری و بدون قید و شرط" توماج صالحی خواننده معترض رپ شد.

 نیروهای امنیتی توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی را روز دوشنبه (۲۲ شهریورماه) درمنزل خود بازداشت وبه مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی، ساکن اصفهان است. بازداشت او را به انتشار ترانه‌های او بی‌ارتباط نمی‌دانند. ترانه‌‌هایی که او در آن به سروده شاعر "با چند بیت پا به پای جنگ، تا انقلاب و آزادی این اردوگاه مرگ" رفته است یا سروده‌هایی که در آنها بر شنونده نهیب می‌زند که "اگر خودت را به خواب زدی، وقتی خون‌ها را می‌ریختند، تو هم همدست ظالم هستی".

او چهار روز پیش از بازداشت درحساب شخصی خود در توییتر از احتمال دستگیری‌اش توسط نیروهای امنیتی نوشته بود و اینکه از حبس و شکنجه نمی‌هراسد.

در زیر متن توئیت سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل:  مقامات ایران باید فورا و بدون قید و شرط #توماج_صالحی، هنرمند و خواننده رپ اعتراضی را که تنها به خاطراستفاده ازحق آزادی بیان خود بازداشت شده است، آزاد کنند. او در ترانه‌های خود به سرکوب، فساد، فقر و مصونیت از مجازات اعتراض می‌کند وخواهان مسئولیت‌پذیری وپاسخ‌گویی است.

تاریخ 18.09.2021 ، لینک کوتاه شده https://p.dw.com/p/40ULs

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر