۱۴۰۱ شهریور ۳۱, پنجشنبه

عفو بین‌الملل خواهان مقابله جهانی با سرکوب مرگبار اعتراضات شد

 عفو بین‌الملل خواستار «اقدام فوری جهانی» درارتباط با سرکوب معترضان ایرانی شد 

عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای تازه نوشت که «مقابله با سرکوب مرگبار اعتراضات به جان‌باختن مهسا امینی، نیازمند اقدام فوری جهانی است. 

این سازمان دربیانیه‌ای که روز ۳۰ شهریور منتشر کرد، معاف بودن ناقضان حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران از هرگونه مجازات را یک «بحران» توصیف کرد و نوشت که «رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل باید از درخواست‌ها برای ایجاد یک سازوکار مستقل تحقیقاتی و پاسخگویی بین‌المللی برای رسیدگی به بحران معافیت از مجازات در ایران پشتیبانی کنند».

عفو بین‌الملل تاکید کرده که «نیاز فوری برای چنین اقدامی» با جان‌باختن مهسا (ژینا) امینی ۲۲ ساله در بازداشت، و رگبار گلوله بر سر معترضان که دست‌کم هشت کشته و صدها زخمی برجای گذاشته، کاملا مشهود است.

سازمان عفو بین‌الملل در ادامه می‌نویسد شواهدی را در مورد استفاده غیرقانونی نیروهای امنیتی از انواع گلوله‌های ساچمه‌ای، گاز اشک‌آور، ماشین‌های آب‌پاش و ضرب و شتم با باتوم برای متفرق کردن معترضان جمع‌آوری کرده است.

برگرفته از سایت ر.فردا

https://www.radiofarda.com/a/deadly-crackdown-on-protests-against-mahsa-amini-s-death-in-custody-needs-urgent-global-action/32046445.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر