۱۴۰۱ آذر ۱۰, پنجشنبه

اعلام حمایت شبکه همبستگی برای حقوق بشر ازخیزش انقلابی

 درآستانه روز جهانی حقوق بشر، خیزش انقلابی “زن زندگی آزادی”درایران را با تمام قوا حمایت میکنیم!

پیشاپیش فرارسیدن روز جهانی حقوق بشر، این روز بزرگ را به عنوان نهادهای حقوق بشری و آزادیخواه، گرامی می داریم.

نزدیک به سه ماه است که خیزش انقلابی مردم درسراسر ایران جریان دارد. رژیم اسلامی همچنان به سرکوب همیشگی، کشتار تظاهر کنندگان با گلوله های جنگی، زندان و شکنجه ادامه می دهد. اما با این حال، مردم جان به لب رسیده و تشنه آزادی، به ویژه زنان، دانشجویان و جوانان بدون آینده، بی باک تر از همیشه به خیابان ها می آیند و به بهای جان خود، مصمم به سرنگونی حکومت اسلامی و برقراری دموکراسی با جدایی دولت از دین می باشند. با بیش از ۱۸۰۰۰ نفر زندانی و ۵۰۰ نفر کشته، مبارزه از کردستان تا سیستان و از مهاباد تا چابهار همچنان ادامه دارد.

در روزهای گذشته، شورای حقوق بشر سازمان ملل درنشست ویژه ایران، در ژنو، برای نخستین بار، صدای مردم ایران و ایرانیان خارج از کشور را شنیدند وبه منظور همراهی با ایرانیان و جلوگیری از اعدام ها، با رای اکثریت کشورهای عضو، تشکیل یک کمیته حقیقت یاب را تصویب کرد.

با سپاس ازکشورهایی که به تشکیل کمیته حقیقت یاب رای مثبت داده اند وضمن این که ما این عمل را یک گام بسیار موثر می دانیم و ازآن استقبال می کنیم وحاضر به هرگونه همکاری هستیم، باید بگوییم که امروز ودرحال حاضر مردم ما این حکومت کودک کش اسلامی را نمی خواهند و درخیابان ها و در زندان ها کشته می شوند وخطر اعدام جان زندانیان را تهدید می کند. امروز باید کاری کرد و راه چاره یافت، فردا خیلی دیر است.

برای ما روشن است که کمیته حقیقت یاب واقعی درفردای انقلاب نوین وآزادی زندانیان سیاسی، به دست  مدافعان حقوق بشری، وکلا وحقوق دانان، زنان، جوانان و تمامی مردمان مبارز تشکیل  خواهد شد تا به پرونده های جنایتکاران رسیدگی کنند.

ما کشورهایی را که کورکورانه وبرای منافع اقتصادی ازحکومت ضد بشری ایران پشتیبانی می کنند ودرمجامع بین المللی به سود آن رای می دهند، شدیدا محکوم می کنیم.

ما از جامعه جهانی درخواست می کنیم برای پایان دادن به ۴۴ سال ظلم و بی عدالتی و حمایت از مردم آزادیخواه ایران، وسایل وفناوری سانسور وکنترل رسانه های همگانی واینترنت وسلاح های نظامی و شیمیایی برای کشتار مردم بی گناه را به حکومت دیکتاتور ایران نفروشند.

ما بار دیگر اعلام می کنیم که مانند همیشه خواهان آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی– عقیدتی وپایان دادن به اجرای احکام اعدام در ایران هستیم.

زن زندگی آزادی

شبکه همبستگی برای حقوق بشر درایران

دسامبر ۲۰۲۲- آزر 1401

امضاء: ۱-انجمن زنان مونترال، ۲انجمن جمهوری خواهان آلمان وهلند، ۳ -انجمن حقوق بشر ودموکراسی برای ایران – هامبورگ ، ۴انجمن فرهنگی ایران وسوئیس – ژنو ، ۵ –  بنیاد اسماعیل خویی، ۶ –  نهاد «همه حقوق بشر، برای همه، درایران» ، ۷ –  مادران پارک لاله – دورتموند، ۸ –  حامیان مادران پارک لاله – هامبورگ، ۹حامیان مادران پارک لاله – فرزنو، ۱۰شبکه همبستگی ملی فرزنو – کالیفرنیا ، ۱۱فدراسیون اروپرس، ۱۲- کانون مدافعان حقوق بشر کردستان

۱۳مادران صلح مونترال، ۱۴-زنان برای آزادی و برابری پایدار، ۱۵-کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی-پاریس

۱۶کمیته دفاع از حقوق بشر درایران-هجا، ۱۷- کمیته دفاع از حقوق بشر درایران – هجا ، ۱۸- کمیته دفاع از حقوق بشر درایران – شیکاگو ، ۱۹- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا) – مونترال

 *بر گرفته از : اخبار روز پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۱ – یکم دسامبر 2022  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر