۱۴۰۱ اسفند ۱۷, چهارشنبه

پیروز باد مبارزه متحد زنان تمام خلقهای ایران 8مارس23

بیانیه چند تشکل زنان ازملیتهای مختلف تحت ستم درایران به مناسبت روز جهانی زن

روز جهانی زن , روز برجسته تمامی زنان ایران و جهان، وهمۀ مبارزان راه تحقق برابری حقوق زنان و مردان و ایجاد نظام عادلانه عاری از ستم جنسیتی وطبقاتی ومبتنی بر برابری حقوق زن و مرد وعدالت اجتماعی فرا میرسد .
این روز بعد از یک سده پیکار زنان جهان که در فوریه ۱۹۰۹ میلادی نخستین “روز زن” آغاز شده است ، و به رغم همه دستاوردهای این مبارزه، هنوز راه طولانی و دشواری تا تحقق برابری کامل حقوق زنان و مردان در جهان باقی است.
براساس آخرین آمار سازمان ملل متحد، ۷۰ درصد از ۱٫۳ میلیارد جمعیت جهان که در فقر زندگی میکنند، زنان هستند، و در حالی که بین ۵۰ تا ۸۰ درصد مواد غذایی جهان را زنان تولید میکنند، آنها فقط صاحب ده درصد از زمینهای تولیدی هستند. براساس همین آمار، بیش از هشتاد درصد از آوارگان ناشی ازبلاهای طبیعی و تغییرات آب و هوایی درسراسر جهان را زنان و دختران تشکیل میدهند.
ایران کشوری است که زنان علیرغم مبارزات بی امان زنان درتاریخ این کشور اززنان مشروطه و انقلاب بهمن تا امروز, حتا نتوانسته است به حقوق برابر ظاهری در قانون اساسی کشوردست یابد , بلکه بی حقوقی زنان به طرف آپارتاید جنسی نیز پیش رفته است
امسال روز زن نه تنها در ایران بلکه در جهان به نام دختری پیوند خورده است که کمتر کسی نام و آوازه حکایت هولناک قتل معصومانه او را نشنیده باشد. ژینا( مهسا) امینی دختری ۲۲ ساله که همراه خانواده اش از شهری از کردستان ایران راهی پایتخت شد و در آنجا به طرز فجیعی کشته شد . ” جرم ” او را عدم رعایت حجاب اسلامی اعلام کردند. این قتل انقلابی در ایران به راه انداخت که با لبریز شدن کاسه صبر هم تبارانش در کردستان و اعتصاب ها در آنجا آغاز ، و در مدت کوتاهی صدها و هزاران دختر و نوجوانان را به خیابانها کشاند که جان خود را برای دادخواهی قتل ژینا از دست دادند و هر روز بیش از روزهای دیگر بر تعداد ژینا امینی ها افزوده شد که کل نظام را هدف قرار دادند.
تداوم تظاهرات در سراسر ایران و حمایت ایرانیان خارج از کشور در کل دنیا باعث شد این تظاهرات با رهبری زنان با” انقلاب فمنیستی ایران” نامیده شود.
رژیم برای متوقف کردن این سیل عظیم به کور کردن مخالفان دست زده است.در پی مبارزات خیابانی دختران و جوانانی که مستقیما از ناحیه چشم مورد هدف رژیم قرار گرفته اند دسته بسیار قابل ملاحظه ای را تشکیل داده اند.
در پاسخ این عمل عامدانه رژیم هشتک هایی توفان به راه افتاد که حکایت «مبارزان تک چشمی » را حمایت میکند. گزارش تحقیقی تحت عنوان «چشمهایش»، روایت برخی از این زنان را منتشر کرده است.
یکی دیگر از جنایتهای جمهوری اسلامی تجاوز به زنان مبارز در زندان های زاهدان و سایر زندان های کشور گزارش شده است. این جنایات بیرحمانه که بیان ورشکستگی اخلاقی و انسانی این رژیم است باید با شدیدترین زبان ممکن محکوم شود.
درماه های اخیرهم شاهد حوادث زنجیرگونه از مسمومیت دختران درمدارس هستیم. اینها همه باز هم نمادی دیگر از مظاهر زن ستیزی رژیم میباشد.

از طرف دیگر نظام مشروعیت خود را با قیچی کردن موی زنان در مقابل دوربین ها ، و حمایت بی نظیر چهر ه های گوناگون از دولتمردان و هنرمندان و نویسندگان زن جهان که با قیچی کردن موی خود با زنان ایران به شکل سمبولیک اعلام همبستگی کردند هر روز بیش از پیش از دست داد.
انقلاب زنانه ایران تنها با مطالبات زنان برای کسب آزادی و برابری جنسیتی محدود نشد بلکه اقشار گوناگون از تبعیض دیدگان در گروه های مختلف ملی با ستمملی ، ستم مذهبی , ستم طبقاتی ، همراه با دگرباشان و طرفداران آزادی گرایشات جنسیتی مختلف, حامیان حفظ محیط زیست , جنبش دانشجویی , جنبش دادخواستی بازماندگان اعدامشدگان و ترور شدگان و ..قربانیان بیگناه همه دست در دسته هم به میدانها آمدند.
شعار انقلاب ” زن زندگی آزادی” به شکلی برگشت ناپذیر و تغییرناپذیر در قالب تمام طرفداران تغییر ماهیت در کشور که از براندازی این رژیم و ساختن نظامی نوین و مدرن میگذرد هک شده است.
.
فردای روشن وآزاد برای زنان وتمام شهروندان ایران دیگر بازگشت ناپذیراست که تمام ستمدیدگان بخصوص زنان که با عرضه کردن جان عزیز خود و نور چشمان کورشده خود روشنایی بخشیده اند.

مهسا امینی ۲۲ ساله، تهران، ۲۵ شهریور
مینو مجیدی ۶۲ ساله، کرمانشاه، ۲۹ شهریور
نیکا شاکرمی ۱۷ ساله، تهران، ۲۹ شهریور
غزاله چلابی ۳۳ ساله، آمل، ۳۰ شهریور
حنانه کیاکجوری ۲۳ ساله، نوشهر، ۳۰ شهریور
مهسا موگویی ۱۸ ساله، فولادشهر، ۳۱ شهریور
حدیث نجفی ۲۰ ساله، کرج، ۳۱ شهریور
ستاره تاجیک ۱۷ ساله، تهران، ۳۱ شهریور
شیرین علیزاده ۳۵ ساله، رامسر، ۳۱ شهریور
بهار خورشیدی ۲۲ ساله، رباط کریم، ۳۱ شهریور
سارینا اسماعیلزاده ۱۶ ساله، کرج، اول مهر
هستی نارویی ۷ ساله، زاهدان، ۸ مهر
زلیخا ترزی ۸۸ ساله، زاهدان، ۸ مهر
نگین عبدالملکی ۲۱ ساله، همدان، ۲۱ مهر
اسرا پناهی ۱۵ ساله، اردبیل، ۲۲ مهر
آرنیکا قایم مقامی ۱۷ ساله، تهران، ۳۰ مهر
مونا نقیب ۸ ساله- سراوان- ۲ آبان
مرضیه دشمن زیاری ۲۲ ساله، شیراز، ۳ آبان
سارینا ساعدی ۱۶ ساله، سنندج، ۴ آبان
فرشته احمدی ۳۲ ساله، مهاباد، ۵ آبان
پریسا بهمنی ۵۲ ساله، تهران، ۶ آبان
دریا( مرضیه) نظمده ۲۶ ساله، کرج، ۱۲ آبان
یلدا آقافضلی ۱۹ ساله، تهران، ۲۰ آبان
آیلار حقی ۲۳ ساله، تبریز، ۲۵ آبان
عاطفه نعامی ۳۷ ساله، کرج، اول آذر
مائده(ماهک) هاشمی ۱۶ ساله، شیراز، ۳ آذر
آیدا رستمی۳۶ ساله، تهران، ۲۱ آذر
دنیا فرهادی ۲۲ ساله، اهواز، ۲۴ آذر

سنگین ( زر بی بی ) اسماعیل زهی .۶ساله ,زاهدان ، ۱ اسفند

 

خجسته و گرامی باد روز جهانی زن ۱۷اسفند
پیروز و پردوام باد مبارزه متحد زنان تمام خلقهای ایران !

 

کمیته زنان سازمان مدافعان حقوق بشر ترکمنصحرا

سازمان صدای زنان بلوچ، برمش

مرکز زنان کردستان

مرکز زنان ترک

صدای زنان اهواز   

۱۲اسفند ۱۴۰۱ - ۴ مارس ۲۰۲۳

۱۲اسفند ۱۴۰۱ - ۴ مارس ۲۰۲۳

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر