۱۴۰۲ تیر ۱۷, شنبه

مخترع ترکمن برنده مدال طلای اختراعات 2023 کانادا شد

 طلای جهانی اختراعات 2023 کانادا توسط جوان ترکمن، آشور قلیچی کسب شد

: به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن؛ طلای جهانی اختراعات ۲۰۲۳ کانادا توسط آشور قلیچی با اختراع تحت عنوان « سازه های سریع ساخت بر پایه نانو پلی یورتان ها و نانو پلی اوره ها » کسب شد.

با توجه به افزایش جمعیت درجهان و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، طوفان و جنگ، بشر به یک سرپناه امن که بتوان آن را به سرعت ساخت نیاز دارد. به همین دلیل مسکن یکی از نیازهای مهم جامعه بشری است که هر چه سریعتر ساختمان هایی با راندمان بالا در برابر سرما، گرما، باد و باران احداث کند. بنابراین مهمترین هدف این اختراع، آمادگی و ساخت سرپناهی کارآمد در دورترین و نزدیک‌ترین نقاط در کمترین زمان می‌باشد. با استفاده از این تکنیک می‌توان در کمترین زمان ممکن سازه هایی با پایداری و استحکام بالا با عمر زیاد و ارزان ساخت و همچنین می‌توان به عنوان خانه برای حیوانات استفاده کرد. از اهداف دیگر این اختراع کاربرد ساخت سازه های فضایی نیز می‌باشد زیرا در شکل اولیه خام بوده و در حجم بسیار کم جابه جا می‌شود. از این اختراع می‌توان به عنوان تفرجگاه در صحراها وحتی محل زندگی سربازان در مناطق جنگی نیز به کار برد.

آشور قلیچی دانشجوی دکترای کارآفرینی در دانشگاه بین المللی مخترعین titu بلژیک وعضو انجمن مخترعین جهانی ایفیا درسوئیس هستند. با چندین اختراع ثبت شده، دارای یک طلا ویک نقره اختراعات جهانی ازکشور کانادا ۲۰۲۱ و۲۰۲۲ به همراه دو مدال ویژه این جشنواره و دوطلای اختراعات از کشور بلژیک است و درجشنواره اختراعات استانبول یک نقره و یک برنز ومدال ویژه آکادمی اروپا با همکاری دکتر عبدالرشید بیکی زاده داشتند بطوریکه طلای آکادمی علوم اروپا از دستان پروفسور فرناندو لوپز نماینده آکادمی علوم اروپا دریافت شد.همچنین ایشان ۵ مدال نقره ویک مدال برنز ازجشنواره اختراعات جهانی درترکیه ۲۰۲۱-۲۰۲۲-۲۰۲۳ و مدال برنز اختراعات از جشنواره بین‌المللی سویس ۲۰۲۱ را دارا هستند وسال 1391 درجشنواره ایده های برتر ازمیان۹۴۰۰ طرح مقام برتر را کسب کرد وبرگزیده برتر درجشنواره بین المللی فجر انقلاب تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان را در کارنامه دارد.

هم اکنون هم دردانشگاه کار پژوهشی بر روی یک نوع ربات انعطاف پذیر به اسم ربات چشم فعالیت می‌کنند که قادراست بعد از زلزله درمیان آوارها حرکت کند. این ربات دارای سیستم ارتباطی است ومی‌تواند آب و هوای کافی به انسانها و حیوانات زنده در زیر آوارها برساند.

*برگرفته از سایت پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ودانش آموختگان تورکمن

https://www.danshjoyan-torkman.ir/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر