۱۴۰۲ بهمن ۳, سه‌شنبه

محمد قبادلو در زندان قزل‌حصار کرج اعدام شد

حکم اعدام محمد قبادلو اجرا شد

ایران اینترنشنال - براساس گزارش رسانه‌های داخلی، محمد قبادلو، متولد ۱۳۷۹، که درجریان خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی در رباط کریم بازداشت شده بود، اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی، دادگاه کیفری یک استان تهران محمد قبادلو را به اتهام «قتل عمد» فرید کریم‌پور، به «قصاص نفس» محکوم کرد و حکم او امروز اجرا شد.

میزان در تیتر خبر خود نوشت: «اعاده دادرسی دو مرتبه در دیوان عالی کشور رد شد

ساعاتی پیش از انتشار خبر اعدام محمد قبادلو، امیر رئیسیان، وکیل او، در توییتی نوشت: «اگر خبر عدم صدور حکم از سوی شعبه هم‌عرض پس از پذیرش اعاده دادرسی در پرونده قبادلو صحت داشته باشد، قانونا امکان اجرای رای وجود ندارد

وی افزود: «بعید میدانم عقلای دستگاه قضااجازه دهند چنین اقدام غیرقانونی صورت پذیرد آنهم در موضوعی که جان یک انسان در میان است

صدور ابلاغیه حکم اعدام محمد قبادلو،که پیش از آن اعلام شده بود، واکنش‌های گسترده‌ای از سوی فعالان و ارگان‌های حقوق‌بشری به همراه داشته.

محمد قبادلو، متولد ۱۳۷۹، شهریور ماه سال گذشته درجریان خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی در رباط کریم بازداشت شد. او به اتهام زیرگرفتن یک مامور پلیس با خودرو و قتل او به قصاص و در پرونده‌ای دیگر به «افساد فی‌الارض و محاربه» متهم شده و برای او حکم اعدام صادر شد.

  https://news.gooya.com/2024/01/post-83577.php

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر